Voor validen

Portret GenadyIs de term "mindervalide" op u niet van toepassing? Gefeliciteerd, dan bent u "valide".

Toegankelijkheid

Gehandicaptenparking bordWaar kan ik komen en waar niet? Hier vindt u binnenkort de lijst toegankelijke en ontoegankelijke plekken op Bonaire. Lees meer...

Steun MiVaBo

sponsoring mivabo module...omdat wij rekening houden met elkaar...

Interview

Djoenie is
  bekend in heel
  Kralendijk

Penningmeester Rob Boutmy:

'2012 alleen in financieel opzicht zwak'

Naar het jaarverslag

In financieel opzicht heeft MiVaBo in 2012 een zwak jaar gedraaid. Te verwaarlozen inkomsten en een 'dure'  conferentie zorgden voor een negatief resultaat. Gelukkig ging het beleidsmatig juist wel goed met de stichting!

,,Het afgelopen jaar is beleidsmatig een heel goed jaar geweest, juist dankzij die conferentie'', aldus Rob Boutmy, penningmeester van MiVaBo. ,,Het geld is dus goed besteed.'' Op deze conferentie waren alle bewindslieden en managers van Bonaire die met zorg te maken hebben. Het was een zeer succesvolle bijeenkomst. In de loop van het jaar is namelijk gebleken dat de beloften en voornemers vanuit de overheid om meer aandacht aan mindervalidenbeleid te steden zijn waargemaakt. We zijn er nog lang niet maar het gaat de goede kant op; zo worden de bario's nu toegankelijker gemaakt en staan er tientallen gehandicaptenparkeerplaatsen in de planning.

Maar in 2013 moet het wel anders, anders gaat de stichting het niet redden. Om te beginnen vraagt de stichting subsidie aan, maar die is pas voor 2014. Daarom wordt op dit moment ook gewerkt aan een sponsorplan. MiVaBo hoopt dat bedrijven willen bijdragen aan het werk dat gedaan moet worden. Dit is overigens ook in het belang van die bedrijven zelf, want MiVaBo kan hen adviseren bij verbouwingen of aanpassing van de werkplek voor een specifieke werknemer met een handicap.

Naar het jaarverslag